- Anmeld altid en arbejdsulykke til din HSE repræsentant
- Opsøg altid læge/skadestue hurtigst muligt, for korrekt registrering af arbejdsulykken – husk at fortælle om alle gener til lægen, Det skal beskrives at det er sket på din arbejdsplads med præcis stedangivelse.
- Dokumenter altid din arbejdsulykke – bevisbyrden er altid din. Sørg derfor altid for at sikre dokumentation hurtigst muligt, f.eks. ved foto, video, vidner som skriver deres observationer ned, lægenotater osv.
- For at undgå fejl og misforståelser ved anmeldelse af arbejdsulykke bør du altid sende præcise oplysninger om hændelsesforløb, tid, sted, evt. vidner, fotodokumentation osv til din HSE repræsentant
- Virksomhed / HSE repræsentant skal som udgangspunkt anmelde din arbejdsskade videre i systemet inden for 14 dage. Herefter får du en kopi af anmeldelsen.
- Kontakt Dansk Jernbaneforbunds arbejdsskadesagsbehandler når du har fået kvittering for din anmeldelse. Mikael Kristensen, Arbejdsskadesagsbehandler Telefon : 36132514 email : mk@djf.dk